donderdag 10 mei 2012

Oranjekoorts blijft achter, maar actieteller al op 92!

Terwijl de Nederlandse eredivisie nog niet was afgelopen, kopten de kranten de resultaten van een onderzoek naar Oranjekoorts. Op vrijdag 4 mei was de conclusie dat de Oranjekoorts nog niet is losgebarsten. Vind je het gek? De competitie was nog niet eens afgelopen, dus voor de helft van Nederland was het EK nog ver weg. Op maandag 7 mei, de dag na de slotdag van de competitie, barstte de koorts los. Althans, de Oranjekoorts barstte bij bedrijven los. Inmiddels staat de teller al op 92 EK-acties!

Een aantal opvallende acties:
  • In negatieve zin springt het clichébeeld van Hyundai eruit: Trakteer je man op kaarten voor Nederland-Duitsland en jezelf met shoptegoed. Alsof voetbal nog steeds alleen voor mannen is. Het had origineler gekund.
  • Ola komt met de oranje raket. Leuk!
  • V-dress van Bavaria, in navolging op het jurkje in 2010. Het jurkje was in 2010 natuurlijk een enorme klapper, maar gaat de V-dress het succes van 2010 overtreffen? Op dit moment is ie al tijdelijk uitverkocht..
  • Bij Pathé kun je EK-wedstrijden kijken in de bioscoop. Laten we voor Pathé hopen dat het regent, want met zon denk ik dat de opkomst tegenvalt. Bovendien ben ik erg benieuwd of het vooral de luidruchtige popcorn-gooiende tieners zijn met wie je voetbal kijkt. Mocht Nederland de finale halen, dan zal Pathé deze in 3D uitzenden. Kijk, dat geeft dan wel weer een extra dimensie.
  • De gijpvogel van het Kruidvat, supporter van Oranje. Nog voordat een vriendin vertelde dat zij de PR doet voor de gijpvogel, had ik ‘m al voorbij zien komen. Ik ben benieuwd hoe populair de gijpvogel wordt, maar de naam nodigt zeker uit om meer te willen weten.
  • Met afval.nl kun je je vrouw wegsturen met een Fiat 500 en shopping geld om ongestoord voetbal te kijken. Het verband tussen afval en je vrouw wegsturen geeft mij niet een heel erg positief beeld van afval.nl. Containers huren? Vrouw dumpen? Tja…
  • Een boxershort met ‘Ik ga staan voor Oranje’ van de Condoomfabriek. Dat het aandacht trekt, lijkt me duidelijk.
  • Wat mij betreft het origineelste idee: de Remia app EK-vertaler. Voor iedereen die in de Oekraïne of Polen is en zich daar moet kunnen redden. De app spreekt de zinnen ook nog hardop. ‘Heeft u ook bitterballen met mosterd?’ ‘Zobacz także krokiety z musztardą?’
Nog meer acties?
Het blog Verse Reclame houdt de Oranje-actie-teller bij met alle acties voor het komende EK. Dus, wil je graag een t-shirt (met of zonder rugnummer), jurkje, boxershort, poster, spandoek, cd, bandana voor je hond of misschien wel kaarten winnen? Neem een kijkje op Verse Reclame en verzamel al je Oranje-gadgets. Laten we over een maand het onderzoek nog eens uitvoeren en kijken hoe het dan staat met onze Oranjekoorts!

3 opmerkingen:

  1. Doe jij nu PR voor onze PR voor de gijpvogel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede PR moet beloond worden! Je ziet die gijpvogel overal... Misschien kunnen jullie ook nog iets maken van 'je vrouw bij het afval zetten'?

      Verwijderen
  2. Haha.. het idee is best leuk, alleen de associatie klopt niet, niet goed doordacht dus..

    BeantwoordenVerwijderen